فرشة والوان

السبت، 12 سبتمبر، 2009

37 comments

مسكت فرشة ارسم وشوش
ارسم بلد من غير بيوت


ارسم طرق ارسم ناس


ارسم ونس ارسم انسان


ارسم بسمة فوق الشفايف


ارسم ضحكة صوتها عالي


ارسم انا من غير دموع






مسكت فرشة ارسم حب


ارسم قصة وعشق


ارسم حبيب


ارسم انا من غير جرح




مسكت فرشة والوان


عشان ابني شوية احلام






مسكت فرشة واقلام


عشان اكتب شوية اوهام




مسكت فرشة ولون احمر


مليت بية صفحة بيضة


لقيتة قلب


لقيتة حلم


لقيتة كلمة بحب

كلاكيت تالت مرة

12 comments
نزولنا علي رغبة الجماهيررررررررررررررر
وعشان الحيرة واللخبطة
وعشان وعشان
وعشان
وعشان
مفيش لقاء

انا حقابل صحابي بشكل ودي وبيني وبينهم
كدة كدة حشوفهم ان شاء الله

والسلام ختام
وقضي الامر الذي فيه تستفتيان

تحديث ..........بوست اضطراراي

الجمعة، 11 سبتمبر، 2009

17 comments


 امممممممممم سامعه ناس بتقول اختلاف ومشاكل وزعل 
غريبة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ياريت حد يفهمني
هو في حاجة من ورايا ولا اية
ياجماعه حبايبي الحلوين كل سنة وانتم طيبين وانهردة مع حكاية ماما فضيلة ههههههههه
انا كاتبة اللي يناسبة اي من الميعادين مفيش مشكلةةةةةةةةةةة!!!!!!!!!!!!!!!
هو محدش قراها ولا اية


اللقاء دة سو فريندلي لاصحابي المقربين وسو برايفت 
عادل
فاتيما
همس الاحباب 
اللي مناسبة اي ميعاد فيهم يروحوا اية وجة المشكلةةةةة


حنين 
اديني عملاكم دعايا واعلان عندي اي خدمة


هند
كنت عملهاللك مفاجاة يابنتي وكنت بحاول اتصل بصاحبك كمان عشان يجوا وبرتب للموضوع دة من فترة وانا وولاء مشتركين في هذا الموضوع بتساعدني من وراكي ههههههههه


 فاتيما
ممتي العزيزة مين قال اني مش جاية لقاء بتاع يوم 10-10

؟؟؟؟؟؟؟هذة اشاعه مغرضة ونشهد علي ذللك هههههههه

بلنسبة لترتيبات بالاميلات انا معرفش عنها حاجة وبلنسبة للقاء اللي انا بقول عليه دة يوم الجمعه اول جمعه بعد العيد
وحشاني بردوا ههههه
لقد قضي الامر الذي فيه تستفتيان 
اصلي بحب السادات


السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
كنا اتفقنا اننا ننزل بوست بتفاصيل لاحقا بعد تحديد ونرسي علي بر شوية يقولوا هنا شوية يقولوا هناك
فكرة اللقاء قايمة ان اتنين من مدونين هند وعزة
وقتهم ضيق لان اجازة هند اسبوع وجاية من قطر وعزة مسافرة السعودية فلي حاكمني الوقت
وضيق اوي بلنسبالي دة لقاء اصدقاء ناس نفسي اشوفهم واخلي العالم الافتراضي لواقع
ناس صحابتهم واعتبرتهم اخواتي بجد اتمني اشوفهم او ناس اتحكالي عنهم ومعرفهمش ناس شيفاهم احسن كتير من اصدقاء ليا علي ارض الواقع اول ما بحتاجهم الاقيهم ومنهم هند وعزة وكان نفسي افرحهم وابسطهم قبل ميسافروا تاني
هو دة الهدف من اللقاء وهدف تاني كان جوايا اني انبسط وسط اللي بحبهم
بس اكتشفت ان في لقاء تاني 10-10
فانا بحب اقول ان في نهاية الهدف واحد واللي يناسبه اي ميعاد فيهم مفيش مشكلة وانا حكون مبسوطة اني اشوفكم
انا حبيت اوضح السبب وبلنسبة لتفاصيل فهو اخر قرار ان اللقاء في نادي المهندسين في سابا باشا ان شاء الله
وبفكر اجيب كورة وانا جاية ههههههه ومثاثات
ياريت اللي جي يقول انة جي عشان اعرف بظبط العدد
التوقيت اكيد حيكون الصبح علي 10 ونص كدة وتصلوا عندنا
وبنحبوكم اوي تعالو زرونا باي باي
بلمناسبة الدراسة اتاجلت واحتمال تتاجل تاني بسبب انفلونزا الخنازير ربنا يشفي مرضانا ومرضي المسلمين

بلياتشو وماشي علي ايدة(((((((((تنوية عن اللقاء)))))))))))

الاثنين، 7 سبتمبر، 2009

28 comments



بلياتشو وماشي علي ايدة
وناس رايحة جاية
وتاكسي اصفر ولا بيهدي
وتروماي ابو دورين معدي

سوق الجمعه
رحت لقيته
شوية المونيا
وتروماي عدا
وذكري لكل واحد سابها


كان في راجل بينادي
روبابيكيا
ساكسونيا
الومنيا او بلاستيك


افتكرت البلياتشو ماشي ولا هامة
شوية علي ايدة
وشوية فاكر همة
وشوية بيبص في كمة


شوية بيضحك
وشوية كدة وشوية كدة
مع انة مجروح وقلبة موجوع
بس ماشي وبيقول

انا البلياتشو
شكلي كدة
ماشي كدة
ولا حد هامة


ماشي بيقول انا مش ساحر
انا مش ارجوز
انا في السرك دوري معروف
زي زي الكوز
لو قلبتة علي قفاة يطبل
ولو قلبتة علي وشة يهلل
واف اف اف


بضحك وقلبي مطروب
وانا اسمي معروف
انا البلياتشو

شوية صناديق للبيع

للبيع صندوق
فتحتة لقيته صندوق جوة صندوق
فتحتة لقيته جواة فضا
وشوية ورق
فتحتة لقيت مرسوم قلوب وعنقود
عنب


مسكتة لقيته هوا
اتاريها مدينة من هوا

فتحت الباب
لقيت بيوت من ازاز
من غير ناس
ولقيت انوار زي الماس
كل الالوان بلون الازاز


من غير روح من غير طعم
سالت وعرفت ان دة اللي جاي من الايام
والناس هجت سافرت
عشان زهقت واتخنقت


رجعت
سمعت
البلياتشو
بيدندن بيغني
من غير الناس
انا مش ونسان